Vroeger duurde het eeuwen voor je verzekeringspolis in orde was. Dankzij de digitale klantenzone van MyBroker is die papieren rompslomp eindelijk van de baan.
In deze blog lees je wat MyBroker is, hoe je inlogt en wat je ermee kan doen. Maar je leest ook waar en wanneer wij toch nog liever zelf het verschil maken voor jou als klant. 😉
Hieronder alvast een preview. Scrol daarna veilig verder.
Wat is MyBroker?
MyBroker is een online platform waar jij als klant snel en gemakkelijk je hele verzekeringsdossier kan raadplegen én wijzigen.
Deze beveiligde klantenzone is:
- volledig gratis
- altijd up-to-date
- op elk moment toegankelijk
MyBroker is een dienst van Portima, IT-partner van 80% van alle makelaars in België. Speciaal gebouwd om een vlekkeloze (en papierloze!) wisselwerking te voorzien tussen de verzekeringsmakelaar en zijn klanten.

Geen zorgen, wij richten alles correct in voor jou. Jij hoeft enkel je MyBroker account te activeren. Daarna kan je altijd & overal veilig inloggen.
Assuco
Hoe inloggen op MyBroker?
Al klant bij ons? Dan staat je dossier klaar op het MyBroker platform en moet je enkel nog toegang krijgen.
STAP 1: Je MyBroker account activeren
- Klik op de activatielink van Zakenkantoor Assuco
- Log in op basis van Itsme
- Je account is geactiveerd!
STAP 2: Inloggen bij MyBroker
- Log in via het online MyBroker platform
- Log in via de MyBroker app met je gsm
Download dan eerst de MyBroker app in de App Store of via Google Play.
💡 INSIDER TIP
Hoewel de MyBroker app perfect doet wat-ie moet, is hij al een beetje achterhaald ondertussen. Daarom gaat onze voorkeur uit naar het online platform. Daar is alle technologie 100% up-to-date.
Klik op de afbeelding hieronder om het infofilmpje te bekijken:
Wat kan je doen met MyBroker?
- Je verzekeringsdossier raadplegen
- Je eigen gegevens bekijken en wijzigen
- Schadegevallen digitaal indienen
- Contracten digitaal ondertekenen
- Contact opnemen met je makelaar
1. Je verzekeringsdossier raadplegen
Dit is wat ons betreft de belangrijkste functie van MyBroker: je hebt op elk moment een actueel overzicht van al je polissen.
Stel, je moet bewijzen aan je huisbaas dat je een brandverzekering hebt. Dan log je simpelweg in op MyBroker en toon je je polis. Of je stuurt de polis in pdf-vorm digitaal door. Alles is mogelijk in een vingerknip (of scroll 😉).
💡 INSIDER TIPS
- Wist je dat je ook de polissen van anderen kan raadplegen? Je ouders bijvoorbeeld… Wij stellen die toegang probleemloos in voor jou.
- Wil je je polissen bekijken, klik dan op het tabje “contracten”, niet op “verzekerde eigendommen en personen”.
2. Je eigen gegevens bekijken en wijzigen
Ben je verhuisd of wil je andere gegevens aanpassen, dan doe je dat in MyBroker vanaf nu heel eenvoudig zelf en wanneer jij tijd hebt.
Als je iets verandert in je dossier, dan krijgen wij daar altijd een melding van. Dus je aanpassing gaat niet onopgemerkt voorbij. Zie het als een dubbelcheck.
3. Schadegevallen digitaal indienen
Een ongeval, een inbraak, een storm… Plots moet het snel gaan. Dan kan je je schadegeval digitaal indienen via MyBroker.
MAAR… De ervaring leert ons dat je toch ook met een heleboel vragen zit. Daar krijg je geen antwoord op in de app. Dus hebben we eigenlijk liever dat je ons belt of whatsapp’t.
Dringende vragen of advies nodig? Dan hebben we liever dat je ons belt of whatsapp’t. Bij Assuco krijg je 24/7 gehoor. Echt.
Assuco
4. Contracten digitaal ondertekenen
Ooit was contracten digitaal ondertekenen nog maar zelden gezien. Nu is het schering en inslag… en kan het gewoon via e-mail.
Dus ook hier werken wij niet meer via MyBroker, maar mailen we jou rechtstreeks. Hoef je niet speciaal in te loggen. Makkelijker kan niet.
5. Contact opnemen met je makelaar
MyBroker heeft een ingebouwde chatfunctie: fijn voor makelaars die geen andere chattools gebruiken…
Maar – zoals je nu al doorhebt – wij surfen mee op de nieuwste digitale waves en gebruiken liever whatsapp als directe communicatielijn met jou. De hele dag door, jawel.

Nog geen klant?
Alles begint met een goeie kennismakingsbabbel bij ons op kantoor.
Klik op onderstaande knop. Wij helpen je graag verder in mensentaal. 😊